اخبار و مقالات

شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا : بیش از دو و نیم تن مواد غذایی فاسد امحا شد .
تاریخ انتشار : 1395/6/16 ساعت 09:18:17


شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا :
بیش از دو و نیم تن مواد غذایی فاسد امحا شد .
۱۴:۱۷ (دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» جزئیات توقیف محموله بزرگ قاچاق خشکبار/ یک محموله میوه امحا می‌شود
» احتمال امحاء 500 هکتار سبزی آلوده تهران
» لیموترش‌های قاچاق امحاء شدند
» امحای ۱۰۱ تن میوه قاچاق در مرز بازرگان

طی دو ماه اول تابستان 1395 با بازرسی از مراکز توزیع و نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی در آستارا، بالغ بر دو هزار و 735 کیلوگرم از انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان کشف، ضبط و امحا شد

به گزارش خبرنگار فودنا ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا عمده مواد غذایی غیرقابل مصرف به دست آمده در بازرسی ها را شامل انواع شیرینی، نان لواش، آبمیوه، آجیل، شکلات، نوشابه، چیپس، روغن سوخته، سنگ نمک، پفک و مواد لبنی و پروتئینی بر شمرد.
دکتر احمدی در خصوص عملکرد کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز گفت: کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان در مرداد ماه سال جاری علاوه بر بازرسی ها توانستند 350 عدد کارت تندرستی برای متصدیان واحدهای صنفی این شهرستان صادر نمایند و از 23مورد آب شرب، 10 مورد مواد غذایی و هشت مورد از شناگاه های طرح های سالم سازی دریا در این شهرستان نمونه برداری نمایند.
وی خاطر نشان کرد: اکثر مواد غذایی غیرقابل مصرف به علت قرار گرفتن در فضای باز، آلوده شده و تهدیدی برای سلامت افراد محسوب می شوند ،شهروندان و مسافران برای حفظ سلامتی خود ،از خرید مواد غذایی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند. وی دقت به پروانه ساخت، تاریخ تولید و زمان انقضای مصرف هر کالا را پیش از خرید و مصرف آن لازم دانست و از شهروندان و مسافران خواست تا به این مهم دقت بیشتری داشته باشند.
 
لازم به ذکر است : شهرستان مرزی آستارا در 200 کیلومتری و منتهی الیه غرب گیلان واقع شده و یکی از 20 شهر گردشگر پذیر کشور محسوب می شود.